7.11.2016

MAJK FLANEGEN - PREDSTAVLJANJE AUTORA

Američki horor autor, producent, reditelj i scenarista Majk Flanegen pripada novijoj generaciji autora i jedan je od retkih filmskih stvaraoca čiji filmovi su me prijatno iznenadili. Flanegen je rođen 1978. godine u Masačusetsu, ali zbog prirode posla njegovog oca koji je bio vojnik obalske mornarice Sjedinjenih Država stalno je menjao mesto boravka. Iako nije dugo živeo u Masačusetsu kao dečak bio je zainteresovan za priče o spaljivanju veštica koje su se događale na tom područiju dva veka ranije. Diplomirao je na univerzitetu Tauson u oblasti elektronskih medija, filma i pozorišta.



Za vreme studija njegov rediteljski rad bio je fokusiran najviše u oblast melodrame, a njegov prvi film „Duhovi iz Hamiltonove ulice“ (Ghosts of Hamiilton Street, 2003.) snimljen je u Merilendu sa lokalnim glumcima od kojih je jedan bio i Graham Skot. Ovaj glumac se pojavljuje kao zvezda u kratkom filmu „Ogledalo: Treći čin - Čovek sa planom“ (Oculus: Chapter 3 – The Man with a Plan, 2006.) koji ima budžet od 1500 dolara, ali bez obzira na to osvojio je mnoge nagrade na festivalima. Majk Flanegen je oženjen sa scenaristkinjom Kejt Sidžel koja je radila zajedno sa njim na filmu „Hššš“ (Hush, 2016).

ODSUTNOST (ABSENTIA)

“Odsutnost” je prvi Flanegenov dugometražni aurtorski film napravljen u nezavisnoj produkciji snimlljen 2011. godine. Osvojio je čak devetnaset nagrada u više kategorija na mnogim festivalima širom sveta. Radnja filma smeštena je u mali gradić obavijen velom misterije nestalih osoba. Triša (Kortni Bel) je mlada devojka u drugom stanju koja već sedam godina traži svog izgubljenog supruga, u trenucima kada pomisli da je mrtav on joj se počne pojavljivati kao priviđenje. U radjnu je uvedena i njena sestra Keli (Katie Parker) kroz čije oči gledalac upoznaje misterioznost i natprirodnost ovog gradića na koje su stanovnici navikli. U sve ovo je naravno upletena i policija koja bezuspešno pokušava da rasvetli već zastarele slučajeve mnogih nestalih osoba.



Film bih okarakterisao kao horor-dramu, sa melanholičnom muzikom, dosta kvalitetnom glumom koja obiluje dramskim sukobima i obrtima. Međutim i pored svih obrta misterija u ovom filmu ostaje misterija, natprirodna skrivenost izvan domašaja ljudske spoznaje.

OGLEDALO (OCULUS)

Drugi film ovog reditelja je u stvari njegov prvi veliki film sa budžetom od 5 miliona dolara, što ga negde i dalje možda čini malim filmom ali s obzirom da je zaradio 44 miliona i ovog reditelja predstavio velikom broju publike. Flanegen se u ovom filmu vratio svojoj temi iz istoimenog kratkog filma, samo je ovde produbio, začinio efektima i kompleksnijom radnjom. Na ovom filmu Flanegenu su oko scenarija pomagali Džef Sidman i Džef Havard, a premijerno je prikazan 5. septembra 2013. na Internacionalnom Filmskom Festivalu u Torontu. 


U ovom filmu radnja prati brata i sestru, Tima i Keli u dva vremenska perioda uporedo. Dakle, događaji koji su se desili u njihovom detinjstvu i jedanaest godina kasnije. Naime, Tim (Breton Tveits, Garet Rajan kao dečak) je od događaja kao dečak do sadašnjosti proveo na rehabilitaciji u mentalnoj bolnici. Za to vreme Keli (Karen Gilan, Analiz Baso kao devojčica) se potrudila da pronađe ukleto ogledalo koje im je oduzelo roditelje pre jedanaest godina kako bi ga zajedno uništili. Ono što je meni bilo najstrašnije u ovom filmu nije misteriozno ogledalo, već krug sudbine kojim je obmotan film u paralelnoj radnji. Ovaj film je jedan od retkih koji me je zaista potresao i mislim da je on ujedno i Flangenov najbolji film do sada, a takođe bih voleo da vidim i nastavak za koji na osnovu završetka postoji mogućnost.

HŠŠŠ (HUSH)

Film iz 2016. godine, koji je Flanegen pisao zajedno sa svojom ženom Kejt Sidžel i koji je s obzirom da nema millionski budžet izuzetno precizno režiran. Zapravo kvalitet ovog autora pre svega kao reditelja se upravo i ogleda u sposobnosti da kvalitetno predstavi ono što želi bez obzira na sredstva kojima raspolaže. 



Film je dobio izuzetno pozitivne kritike, ali ovaj film je dosta slabiji od njegova prethodna dva, iako ima originalnu postavku radnje. Medi koju tumači Kejt Sidžel je mlada spisateljica koja je gluvonema. U kuću joj ulazi manijak koji želi da je psihički maltretira i na kraju ubije. Film je zabavan i uzbudljiv, mada sa ne toliko neizvesnim završetkom.

Ove godine nas očekuju još dva filma ovog autora “Pre nego što se probudim” (Before I Wake, 2016) u septembru i drugi nastavak filma "Ouija: Poreklo zla" (Ouija: Origins of Evil, 2016) u oktobru. 

Nenad Lančuški

No comments:

Post a Comment